Фитнес индустрията, от една страна, е много динамичен и жив бизнес, от друга, всяка промяна изисква значителни ресурси и човешки усилия. Особено ако става дума за голям фитнес клуб или цяла мрежа. Всъщност, за да поддържате лидерските си позиции, е много важно да реагирате точно на новите потребности на аудиторията и модните тенденции. Как да останете на върха и да удивлявате посетителите си? Съставихме за Вас пет важни тенденции, на които е добре да обърнете внимание, и то сега!

1. Повече конкретика в поставянето на цели

По-рано във фитнес клубовете се влизаше с изречението „искам да отслабна“, днес това звучи прекалено размито. По-интересното е например „да вляза в по-малък размер дрехи“, „да уголемя бицепсите си“, „да променя пропорциите на тялото си“. Ако клиентът е формулирал за себе си толкова конкретна цел, помогнете му – така ще получите повече лоялност и ангажираност от негова страна. За да реализирате този подход, можете да използвате както персонални, така и групови тренировки, няма нужда от специални уреди, съвсем достатъчно ще е само килимче за тренировки.

Всеки успешен фитнес клуб трябва да разполага с висококвалифициран професионален фитнес инструктор.Но инструкторът трябва да има дълбоки познания в областта на анатомията и физиологията, защото, преди да се постави целта, трябва да се направи функционална диагностика на организма на клиента, за да се прецени първоначалното му ниво на подготовка. От това доколко правилно е поставена „диагнозата“ зависи резултативността и безопасността на тренировките. Търсенето на максимално конкретно поставяне на цел вече няколко години е една от ключовите тенденции във фитнес индустрията. Всъщност далеч не във всички клубове тази възможност е реализирана, а търсенето продължава да расте, затова трябва да обърнете особено внимание на този важен нюанс. Задължително завишете квалификацията на инструкторите!

2. Функционален подход към тренировките

Понижаването на телесната маса и придобиването на красиви форми не е единствената мотивация при закупуването на абонаментна карта за фитнес клуб. За определена категория посетители по-важен фактор са конкретните умения и знания. Да се научат да правят определен брой коремни преси и лицеви опори. Да побеждават първата си дестинация от 5 км за определено време. Да участват в любителски състезания. В края на краищата, да им се показва как трябва да стават нещата. При избора на тази стратегия за тренировките също така огромно значение има професионализмът на инструктора. Много хора, отивайки на фитнес, витаят в облаците и мечтаят за нереалистични резултати. Инструкторът трябва да вземе предвид моментното здравословно състояние, противопоказанията, ако има такива, и да постави правилната цел. И, разбира се, да мотивира гостите да работят във всички направления: не само да тренират системно, но и да следят храненето си, да се възстановяват правилно.

3. Използване на кардио датчици в груповите тренировки

В добрите фитнес зали се използват кардио датчици за следене на пулса, особено при групови тренировки.Персоналните треньори отдавна използват датчици за пулса, за да разберат какво е реалното състояние на човека, тъй като външно невинаги може да се прецени обективно. В момента такива датчици се използват активно и при високоинтензивните групови тренировки. Това е наистина актуално, защото заниманията се провеждат под съпровода на висока музика, с използване на светлинни ефекти, в цялата тази суматоха участниците в тренировката могат случайно да се претоварят, защото не са обърнали внимание на състоянието си. А пулсът винаги показва обективно картинката. С помощта на специално оборудване параметрите за пулс на всички трениращи се показват на един екран, а инструкторът веднага вижда кой трябва да бъде понатиснат и кой трябва да работи по-спокойно.

Също така кардио монитор са започнали да използват и при работата със силови натоварвания, при това датчикът се намира на ръката. Кардио датчиците са наистина добро допълнение на техническата база на фитнес центровете, не напразно в последно време на профилираните изложби се наблюдава голям интерес към тези аксесоари.

4. Нови възможности за състезания

Ключов момент през последните години във фитнеса си остава усилването на емоционалната част. Хората искат не просто да тренират, а да прекарват времето си по интересен начин, да намират приятели, да получават нови приятни емоции, да поставят рекорди. Това търсене може да се реализира например с провеждането на различни съревнования. В САЩ например работят 50 клуба с едни необикновени зали. Във фитнес клубовете не само се провеждат тренировки и срещи с известни спортисти, провеждат се и състезания с парични награди, и то пред камера. И тук емоционалните моменти са много: да се видиш по телевизията или в интернет, да се бориш с трепет за наградата… Препоръчваме Ви да се замислите върху тази идея.

5. Фитнес клуб с развлечения за деца

Възможността да прекараш време във фитнес клуба с детето си е много важна опция за съвременните родители. Но тази идея може да се реализира по различни начини. Добра идея би било да се организират батут-арени със зали за деца и за възрастни. Първо, ще може да се тренира на батути, които набират популярност много активно. Второ, за децата това е възможност да се забавляват, докато родителите им тренират. Нито едно дете не би се отказало от предложението да иде да поскача на батут! Още една интересна идея е да се организира детска стая с игрови лабиринт, пързалки и развиващи игри.

Ако ще отваряте зала тепърва, Ви съветваме още на етап проектиране да вземете предвид нуждата от помещение за детски игри. Със сигурност разширяването на функционалността на фитнес клуба ще се отрази добре на посещаемостта му.